Så vad händer nu när USA har satt stop för nordiska pokerbolag?
Kan det hända i Sverige?
Loggo skrev:Javisst det är penningtransaktioner som stoppas mellan amerikanska medborgare via amerikanska banker och utländska spelbolag.
Det är egentligen ett gammalt lagförslag eller om det tom var en lag från 60-talet som ligger i grunden för det här.
Nordiska pokerbolag har aldrig satsat stort på den amerikanska marknaden.
För oss övriga i världen är det som tidigare. Grejen är väl den att, om inga kryphål finns, spelarantalet på vissa pokersajter kommer att minska. Men samtidigt är pokerspelarna utanför USA otroligt många så jag kan i alla fall inte säga att det kommer att bli så mycket sämre. I alla fall inte på en gång.
Men, tiden då jänkare drar grogg framför datorn samtidigt som de bidrar med några laxar dollar varje månad till övriga pokervärlden, är åtminstonde för tillfället över.
pumasweden skrev:Loggo skrev:Javisst det är penningtransaktioner som stoppas mellan amerikanska medborgare via amerikanska banker och utländska spelbolag.
Det är egentligen ett gammalt lagförslag eller om det tom var en lag från 60-talet som ligger i grunden för det här.
För oss övriga i världen är det som tidigare. Grejen är väl den att, om inga kryphål finns, spelarantalet på vissa pokersajter kommer att minska. Men samtidigt är pokerspelarna utanför USA otroligt många så jag kan i alla fall inte säga att det kommer att bli så mycket sämre. I alla fall inte på en gång.
Men, tiden då jänkare drar grogg framför datorn samtidigt som de bidrar med några laxar dollar varje månad till övriga pokervärlden, är åtminstonde för tillfället över.
Oki men kan amerikanarna överföra pengar genom andra sätt som ex: netteller?
Förlorar inte många pokerbolag pengar nu när förbudet träder in?
Försöker förstå mig på hur allt funkar, så jag läser allt som går![]()
En annan sak som inte tillhör tråden, vad vet ni om xpokertalent? Loggo, du som vet mycket, vad tycker du om hela grejen med xpokertalent?
puss
desertpoker skrev:pumasweden skrev:Loggo skrev:Javisst det är penningtransaktioner som stoppas mellan amerikanska medborgare via amerikanska banker och utländska spelbolag.
Oki men kan amerikanarna överföra pengar genom andra sätt som ex: netteller?
Förlorar inte många pokerbolag pengar nu när förbudet träder in?
Försöker förstå mig på hur allt funkar, så jag läser allt som går![]()
En annan sak som inte tillhör tråden, vad vet ni om xpokertalent? Loggo, du som vet mycket, vad tycker du om hela grejen med xpokertalent?
puss
Neteller har satt stop för överföring från pokerkonto till bankkonto.
Läs mer om det på deras hemsida
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster